کافی بارسلونا رئال مادرید اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

کافی: بارسلونا رئال مادرید اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری آیا می‌توان به فصل سوم «شهرزاد» امیدوار بود؟

اولین قسمت از فصل سوم سریال «شهرزاد» چهارشنبه هفته پیش توزیع شد. در حالی که فصل اول این مجموعه به شدت مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود، فصل دوم با تغییرات زی

آیا می‌توان به فصل سوم «شهرزاد» امیدوار بود؟

آیا می توان به فصل سوم «شهرزاد» امیدوار بود؟

عبارات مهم : سریال

اولین قسمت از فصل سوم سریال «شهرزاد» چهارشنبه هفته پیش توزیع شد. در حالی که فصل اول این مجموعه به شدت مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود، فصل دوم با تغییرات زیادش، نتوانست موفقیت خاصی کسب کند و حالا مخاطبان منتظر محک زدن کیفیت فصل سوم هستند. اگرچه «شهرزاد» هنوز مخاطبان زیادی دارد، ولی شواهد و قراین موجود در قسمت اول فصل سوم نشان می داد که نمی توانیم به تکرار حتی نیمی از موفقیت فصل نخست این مجموعه امیدوار باشیم؛ آیا که فصل سوم زیاد از آن که درصدد بازگشت به الگوی محبوب فصل اول باشد، به فصل دوم شبیه است.

۱- فیلم نامه «شهرزاد» همچنان پر است از تعابیر جذاب، جملات کنایی، آرایه های ادبی پرتعداد و دیالوگ هایی که بارها با تسلط بر ادبیات محاوره ای دهه ۳۰ بازنویسی شده است هست؛ شاخصه هایی که باعث می شود شنیدن حرف های بازیگران همچنان جهت مخاطب جالب باشد. راجع به قصه ولی از قسمت اول این طور به نظر می رسد که فصل سوم هم قرار نیست راهی متفاوت از فصل قبلی پیش بگیرد.

بر اساس خبرها، می دانیم شخصیت جدیدی به قصه اضافه نشده و در حالی که مخاطب دو فصل جهت آشنا شدن با شخصیت های سریال وقت داشته، این اندازه از طول و تفصیل دادن مباحث واقعاً بی مورد هست. یک نمونه راحت از قسمت اول فصل سه، مربوط به نمایش خلوت شخصیت هوشنگ با زن دومش بود که به شدت توی ذوق می زد. در حالی که بیننده در فصل دوم مفصلاً ماجرایی مشابه را بین نصرت و شربت دیده بود، ولی دوباره دوربین یک شخصیت کاملاً فرعی را از هنگام خرید در خیابان همراهی کرد تا زمانی که به منزل علاقه پنهانش رسید و علاوه بر گفت وگوهای کلیشه ای و تکراری با جزئیات، حتی خیالات و توهمات او هم به تصویر کشیده شد که کل این ماجرای بی اهمیت بیش از شش دقیقه از وقت این قسمت را به خود تخصیص داده شده است داده بود.

۲- روند جابه جایی شخصیت ها و بازیگران در شروع فصل های دوم و سوم نشان می دهد که امیدی به این فصل هم نیست. فصل سوم عملاً هیچ فکری جهت پر کردن جای خالی رویا نونهالی و پانته آ پناهی ها نکرده هست. فصل دوم که رضا کیانیان، رویا نونهالی و امیر جعفری را به عنوان شخصیت های تازه به خود می دید، باز هم مردم را در حسرت علی نصیریان، جمشید هاشم پور و ابوالفضل پورعرب گذاشت.

وای به حال فصل سوم که امید مخاطب باید به پررنگ شدن بازی بازیگرانی مانند رامین ناصرنصیر و امیرحسین فتحی باشد. همین حضور پررنگ و چهارده دقیقه ای شخصیت شروانی پسر، با بازی امیرکاوه آهنین جان و آن گریم اغراق آمیزش، خود نشان دهنده دست خالی فصل سوم «شهرزاد» در خلق شخصیت های جالب است.

۳- اگر روزهای اوج «شهرزاد» در فصل اول و آن مسابقه عشقی معروف را به یاد بیاورید، تصدیق خواهید کرد که علت موفقیت آن فصل و جلب رضایت حداکثری مخاطبان، روایت یک داستان باعشق در دل تاریخ بود؛ نقطه قوتی که به مرور تقریباً از بین بردن شد. قسمت اول فصل سوم نشان می دهد که این سریال در ظاهر قرار است به جای الگوی باعشق و موفقش، ملغمه ای از مباحث پلیسی، مافیایی و سیاسی-اجتماعی باشد. بخش پلیسی بر شخصیت «سروان آپرویز» متمرکز هست، بخش مافیایی متمرکز بر روابط «قباد» و «شاپور بهبودی» و زدوبندها و کارهای غیرقانونی آن هاست که با موزیکی شبیه به موسیقی فیلم «پدرخوانده» واقعاً نامتناسب به نظر می رسد.

بخش سیاسی-اجتماعی ماجرا هم متعلق به زوج عاشق قصه، یعنی «شهرزاد» و «فرهاد» هست. «فرهاد» کار سیاسی می کند، در حالی که مشخص نیست توده ای محسوب می شود، از ملیون است یا از نیروهای مذهبی؟ یک نمایش کار سیاسی را داریم، بدون کوچک ترین اطلاعاتی از آرزوی بزرگ و تعلقات سیاسی افراد. وجه اجتماعی «شهرزاد» هم که از نقاط عجیب ماجراست؛ زنی که به وضوح فمینیسم خام را نشانه گرفته، به نظر می رسد قرار است هر قسمت یکی دو بار به بهانه های متفاوت و با جمله هایی کلیشه ای از حقوق زنان دفاع کند‍!

۴- مجموع موارد فوق نشان می دهد که سریال «شهرزاد» هنوز هم از اعتبار فصل اول جذابش تغذیه می کند و مشخص هم نیست که این سوار شدن روی دوش فصل یک تا کی قرار است ادامه داشته باشد؟ جالب این که هنگامی که قسمت اول فصل سوم تمام شد، تقریباً همه مطمئن شدند که حتی خود عوامل و سازندگان «شهرزاد» هم می دانند که تا چه حد مدیون فصل اول این مجموعه هستند.

آیا می‌توان به فصل سوم «شهرزاد» امیدوار بود؟

چرا که جهت تیتراژ نهایی این قسمت، باز هم قطعه «کجایی» را درنظر گرفته بودند؛ در حالی که محسن چاوشی بعد از آن قطعه که با سکانس خوب جدایی «فرهاد» و «شهرزاد» رونمایی و ماندگار شد، حدود ۱۰ قطعه دیگر را هم جهت این مجموعه ساخته و منتشر کرده و حتی جهت فصل سوم هم قطعه «جمعه» را ساخته هست؛ ولی همه می دانند که محبوبیت فصل اول «شهرزاد» دست نیافتنی است.

اولین قسمت از فصل سوم سریال «شهرزاد» چهارشنبه هفته پیش توزیع شد. در حالی که فصل اول این مجموعه به شدت مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود، فصل دوم با تغییرات زی

واژه های کلیدی: سریال | سیاسی | مخاطب | مجموعه | موفقیت | اخبار فرهنگی و هنری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs